Ibland blir det bara inte som man tänkt sig. Det blir helt tvärtemot o det kan ju vara både åt det bra och åt det dåliga hållet. I mitt fall är det lika mycket av båda! Men ibland får man ta sig i kragen till slut och försöka resa sig igen och komma ihåg det positiva med det som hände.
Idag är dock ytterligare en regnig dag där jag tar o kryper ner i soffan med allt mitt arbete tillsammans med en gosig filt o så mysiga lyktor på bordet.
Imorgon är det onsdag o det betyder lillördag. Vad kan gå fel en lördag? 😃
For the readers outside Sweden, it follows a text in english after the swedish one.
Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg
tisdag 7 oktober 2014
Inte som man tänkt sig....
onsdag 2 januari 2013
2013 - new year, new possibilities
Bloggtorka har det verkligen varit på denna bloggen det senaste 1,5 åren. Anledningen till detta har varit olika jobb som kommit i vägen. Jag slutade på möbelvaruhuset för att börja på ett ITföretag med sälj. Dessvärre var kontorsarbete inget för mig. Jag var tvungen att komma ut och träffa människor igen och gav mig ut för att söka ett nytt jobb. Detta ledde vidare till att jag startade min egen butik, en franchisebutik i kedjan Village, som jag trivs enormt bra med. Det är mycket jobb men att jobba 70-80h/v och ha roligt känns faktiskt inte mer än att jobba de vanliga 40h/v. Man vänjer sig fort fast när det är mycket som det är just nu så känns det lite. Jag klagar absolut inte dock för jag, som sagt, älskar detta!
Bloggen kommer dock fortfarande gå i mina egna tankar, idéer och inspiration och inte vara fokuserad på min egen butik. Fast ni som följt mig vet att jag redan innan köpte mycket på Village.
Detta året ser jag framemot de nya möjligheterna att kunna ta tiden att ta upp mitt egna inredningsintresse igen och även uttrycka det genom bloggen. Mycket har hänt här hemma under 2012 och det ska bli roligt att få visa er!
Nyårsafton var vi med underbara vänner och hade riktigt roligt. Vi alla tog med en rätt och fyllde ett supergott buffébord. Dukningen hade Karro gjort och den var läcker! Att ta in kvistar, måla de vita och pynta med vitt,blått, silver och julgransbelysning. Enkelt och vackert! På bordet var det dekorerat med stjärnor och genomskinliga värmeljus gjorde att det spreds ett vackert sken i jämförelse med vanliga aluminium värmeljus. Bilder följer nedan.
Nu åter till arbetet och en inte lika rolig inventering, men dock ett måste.
Ses snart igen!
It has been a bit empty with new updates on this blog for the last 1,5 years. Reason to that is different works which has come in the way. I quit the work at the interiordesign warehouse and started an officework at a ITcompany. Officework was nothing for me and I just had to get out and meet people again. So all this led to that I opened my own interiordesign shop, which is franchise, called Village. This is what I purely love to do. Lots of work but 80hrs/w feels like normal 40hrs/w when you have so much fun.
The blog will still contain my own thoughts, ideas and inspiration and not focusing on my shop. But you who has followed me before knows that I used to shop at Village before already.
New Years Eve was spent with lovely friends and we had a wonderful night! All of us brought a dish and filled up a really good buffétable. The table setting was made of Karolina and went in white, silver and blue. Very wintercrisp! She had taken in treetvigs, painted them white and decorated them with some christmasdecorations. Simple and beautiful. The table was also decrated with stars and seethrough tealigths, which made a beautiful light comparing to usual metal tealights. Pics below.
Now back to work and not a very fun inventory, but a must.
See you soon again!
Bloggen kommer dock fortfarande gå i mina egna tankar, idéer och inspiration och inte vara fokuserad på min egen butik. Fast ni som följt mig vet att jag redan innan köpte mycket på Village.
Detta året ser jag framemot de nya möjligheterna att kunna ta tiden att ta upp mitt egna inredningsintresse igen och även uttrycka det genom bloggen. Mycket har hänt här hemma under 2012 och det ska bli roligt att få visa er!
Nyårsafton var vi med underbara vänner och hade riktigt roligt. Vi alla tog med en rätt och fyllde ett supergott buffébord. Dukningen hade Karro gjort och den var läcker! Att ta in kvistar, måla de vita och pynta med vitt,blått, silver och julgransbelysning. Enkelt och vackert! På bordet var det dekorerat med stjärnor och genomskinliga värmeljus gjorde att det spreds ett vackert sken i jämförelse med vanliga aluminium värmeljus. Bilder följer nedan.
Nu åter till arbetet och en inte lika rolig inventering, men dock ett måste.
Ses snart igen!
It has been a bit empty with new updates on this blog for the last 1,5 years. Reason to that is different works which has come in the way. I quit the work at the interiordesign warehouse and started an officework at a ITcompany. Officework was nothing for me and I just had to get out and meet people again. So all this led to that I opened my own interiordesign shop, which is franchise, called Village. This is what I purely love to do. Lots of work but 80hrs/w feels like normal 40hrs/w when you have so much fun.
The blog will still contain my own thoughts, ideas and inspiration and not focusing on my shop. But you who has followed me before knows that I used to shop at Village before already.
New Years Eve was spent with lovely friends and we had a wonderful night! All of us brought a dish and filled up a really good buffétable. The table setting was made of Karolina and went in white, silver and blue. Very wintercrisp! She had taken in treetvigs, painted them white and decorated them with some christmasdecorations. Simple and beautiful. The table was also decrated with stars and seethrough tealigths, which made a beautiful light comparing to usual metal tealights. Pics below.
Now back to work and not a very fun inventory, but a must.
See you soon again!
The buffetable - delicious!
The tabelsetting
Seethorough tealights - so much more beautiful!
Happy New Year from me!
Etiketter:
Dukningar,
Fest,
Foto,
Inredning,
Interiordesign,
Party,
Personal,
Personligt,
Tablesettings
tisdag 15 mars 2011
Tisdagsbilden
Jag har två tisdagsteman, denna och förra veckans, med här. Vi börjar med förra veckan och då var ju golv temat. Jag tänkte på vårt vardagsrumsgolv som ju blev slipat för en månad sedan snart och sedan dess har vi även köpt en ny matta att pryda golvet med. Mattan kommer frånLinie Design och heter Iceland. Den finns inte med på hemsidan dock. Vi köpte den på XXXLutz i Malmö. Superskön för fossingarna och godis för ögat.
Finally I am back on track after this horrible disease... I do not recommend it!
I have two tuesdaysthemes, this and last weeks, in this post. Last week comes first and the theme was floor. I thought about our livingroom floor, which we had fixed almost a month ago. Since then we have bought a new rug from Linie Design and it's called Iceland. I can't see it on their webpage but we bought it on XXXLutz in Malmoe. It a real treat for the feet and the eye!


I dagens tisdagsbild är temat bokhyllor/byråer. För någon vecka sedan var jag i butiken Bolia.com i Malmö och där hittade jag en bokhylla som jag fastnade för. Den fanns även i ek och den är numera på önskelistan att köpa till hemmet!
En annan bokhylla som snart kommer komma hem till oss är stringhyllan. En svensk klassiker design som kommer vara i vårt 50/60-tals inspirerade rum.
Todays theme is bookshelves and buroes. Some week ago I was at the shop Bolia.com in Malmoe and found a really nice one. It was available in oak aswell and it's now on my wishinglist for the flat!
Another one which soon will be in our home is the Stringshelf. A swedish classic in design and we will have it in our 50/60's inspired room.

Stringbokhyllan. Bilden är lånad från/string shelf.
The picture is borrowed from www.string.se

onsdag 9 februari 2011
Nytt i köket
Har gjort lite vårfint i vårt kök. Gardinerna och kuddfodralen som jag köpte på Village i höstas har äntligen fått komma upp. Det är lite murriga färger men jag kunde inte hålla mig till hösten! Lyktorna i fönstret och på bordet är också köpta på Village. Där får vårfärgerna komma in :) Men vi ska inte prata om hur mycket jag längtar efter vårt nya kök... Ska bara komma överens om vart vi ska beställa det också...
Provade ett nytt recept på Amerikanska pannkakor till brunch och de var goda! Med jordgubbarna så blev det pricken över i:et!
Our kitchen has finally got some new curtains. The curtains and pillowcases, which I bought during the fall, has finally come to use! A bit dark colours but I couldn't wait til the fall comes again! Have bought some new candleholders as well, who stands for the spring colours :) I am really longing for the new kitchen! We almost shouldn't talk about it! :P But we are just going to get mutual about the decision of where to order it...
For brunch I tried a new recipe of american pancakes and boy they were good!!! With strawberries it was super!




lördag 2 oktober 2010
Jul... NU?! Christmas... NOW?!
Var inne på Panduro igår och möttes av att allt julpyssel hade satts upp. Vad hände med höstpysslet??? Tycker att det är lite väl tidigt att börja med julen redan 1 oktober... Vi kan väl hinna njuta lite av denna underbara höst först och sedan få börja smålängta till julen innan den blir kastad efter oss?!
Yesterday I went in to the swedish shop called Panduro. They sell different hobby things of crafting. Painting, sewing, making, pearls, scrapbooking etc. I went in there to see if i could make any autumn crafting but i was met by a whole store of christmas! What happend to the fall??? Isn't too early to start selling christmas at 1st of October? Would like to enjoy this beautiful fall here in Sweden first and start longing after the christmas slowly before they throw it over you...
Bild från/Picture from Panduro Hobby
Yesterday I went in to the swedish shop called Panduro. They sell different hobby things of crafting. Painting, sewing, making, pearls, scrapbooking etc. I went in there to see if i could make any autumn crafting but i was met by a whole store of christmas! What happend to the fall??? Isn't too early to start selling christmas at 1st of October? Would like to enjoy this beautiful fall here in Sweden first and start longing after the christmas slowly before they throw it over you...
Bild från/Picture from Panduro Hobby
tisdag 28 september 2010
Mer o mer lantligt :D
I vårt sovrum har jag min fritstad att numera inreda lantligt, romantiskt o lite shabby chic nu när vi ska renovera. Sambon som inte gillar det som sagt har fått det lilla rummet att inreda i den stilen han gillar - 50/60 talsstil. Jag har redan börjat!
Fyndade en skänk i serien Äpplet på blocket för ynka 800kr! Jag gillar den gröna färgen faktiskt. Med tanke på att det kommer vara så mycket vitt i rummet annars så kan det nog vara bra med en som bryter lite. Hittat också 3 HC Andersen sagoböcker från 1927 - alldeles gratis var de! På Z.A.K. i Lund (numera heter den With Love men ägaren är fortfarande kvar) har jag köpt en tavla på ett lyckorecept med änglar. Änglar är något som jag bara älskar! Försöker hålla mig att inte ha för många framme men på julen är de ett måste! De som jag gillar mest är min ängel som ger en slängkyss och den i min fönsterkarm. Mamma som vet att jag har änglar som favoriter skickade mig ett kort som var så fint att jag var tvungen att rama in det.
I går så fyndade jag i en av mina favoritbutiker Village 3 gröna ljuslyktor som är superfina i mitt fönster!
Har även en gammal brudkista som är min sambos gammelgammelmormors och en spinnrock som var min gammelmormors.








Fyndade en skänk i serien Äpplet på blocket för ynka 800kr! Jag gillar den gröna färgen faktiskt. Med tanke på att det kommer vara så mycket vitt i rummet annars så kan det nog vara bra med en som bryter lite. Hittat också 3 HC Andersen sagoböcker från 1927 - alldeles gratis var de! På Z.A.K. i Lund (numera heter den With Love men ägaren är fortfarande kvar) har jag köpt en tavla på ett lyckorecept med änglar. Änglar är något som jag bara älskar! Försöker hålla mig att inte ha för många framme men på julen är de ett måste! De som jag gillar mest är min ängel som ger en slängkyss och den i min fönsterkarm. Mamma som vet att jag har änglar som favoriter skickade mig ett kort som var så fint att jag var tvungen att rama in det.
I går så fyndade jag i en av mina favoritbutiker Village 3 gröna ljuslyktor som är superfina i mitt fönster!
Har även en gammal brudkista som är min sambos gammelgammelmormors och en spinnrock som var min gammelmormors.








måndag 27 september 2010
Moulin Rouge i badrummet
Har varit inne i en av mina favorit butiker Hemma hos Emla och fyndat en liten rolig grej till mitt badrum. Det är en påse badkristaller i finfin förpackning med Moulin Rouge tema.
Redan när man närmar sig butiken får man hålla i plånboken för där finns så mycket fint redan innan man kommer in i butiken! Jag som gärna vill ha det romantiska lantliga temat som det finns här kan tyvärr inte gå på hemma som jag vill. Min kära sambo gillar inte stilen lika mycket som jag.
Emelie som har butiken har även en webshop så kika in där om du inte bor på tillräckligt nära avstånd att besöka butiken.

Utanför butiken
Redan när man närmar sig butiken får man hålla i plånboken för där finns så mycket fint redan innan man kommer in i butiken! Jag som gärna vill ha det romantiska lantliga temat som det finns här kan tyvärr inte gå på hemma som jag vill. Min kära sambo gillar inte stilen lika mycket som jag.
Emelie som har butiken har även en webshop så kika in där om du inte bor på tillräckligt nära avstånd att besöka butiken.

Utanför butiken
tisdag 21 september 2010
Himla gott te o så höst!
Köpte ett te på Village som heter "Citronpaj med maräng" som luktade precis som det stod! Och det smakade gudomligt! Det är inga teblad i utan solros, papaya, saffron, russin, äpple och citronskal. Grymt gott!
Nu när Village har fått in en massa nytt i butikerna så vill jag köpa upp hela butiken. Det jag mest var sugen på att köpa var deras grymt söta ugglehanddukar o kuddar. Helt underbara att inreda med nu på hösten! Så klart var de slut både i malmö och i lund. Imorgon ska jag ringa runt och kolla om de finns någon annanstans här i skåne som är i rimligt avstånd. Annars får jag väl snällt vänta tills de kommer in igen... Annars är det deras fina gardiner i lila jag tänkte ha i köket.... det blir nog finfint :D Här är tyget i grönt på kuddar istället.... Nedan följer teet jag köpte.

Teet jag köpte! Mmmmmm :)

Nu när Village har fått in en massa nytt i butikerna så vill jag köpa upp hela butiken. Det jag mest var sugen på att köpa var deras grymt söta ugglehanddukar o kuddar. Helt underbara att inreda med nu på hösten! Så klart var de slut både i malmö och i lund. Imorgon ska jag ringa runt och kolla om de finns någon annanstans här i skåne som är i rimligt avstånd. Annars får jag väl snällt vänta tills de kommer in igen... Annars är det deras fina gardiner i lila jag tänkte ha i köket.... det blir nog finfint :D Här är tyget i grönt på kuddar istället.... Nedan följer teet jag köpte.

Teet jag köpte! Mmmmmm :)

En soffa tillägnad mig?! :D
tja det kan jag i alla fall önska mig! Denna soffan såg jag på Bolagret och den har fått samma namn som mig. Så trevligt!
lördag 11 september 2010
Lars Wallin goes Carpe Diem
Har ni sett Lars Wallins kollektion av sängkläder som han gjort i samarbete med den svenska sängtillverkaren Carpe Diem. Ojojoj vad fina de är! Här ser ni en säng som har de tre olika bäddset som han gjort. Samt en filt gjort av päls (inte skinn) från lamm som går fritt i bergen i Toscana Italien. Heter lämpligt nog Toscanalamm. Andra sidan är sammet. De görs i runt 8 ex av en kvinna som syr dem för hand.
Priset? 29 000kr. Men ack va fint! Bäddsetet kostar runt 1500kr st. Vill ha? Ja tack!




Priset? 29 000kr. Men ack va fint! Bäddsetet kostar runt 1500kr st. Vill ha? Ja tack!




Prenumerera på:
Inlägg (Atom)