It is not allowed to copy the photos without permission. Det är inte tillåtet att kopiera bilder utan tillåtelse.

For the readers outside Sweden, it follows a text in english after the swedish one.

måndag 21 februari 2011

Pysselrum


En sak som jag alltid velat ha är ett pysselrum. Det ska jag ha när vi köper hus. Ett rum där jag kan sy, fixa med mina foton, måla, göra smycken, blomstergrejer och en massa annat. Precis som i denna bilden ska jag ha en massa lådor fyllda med roliga grejer. Fast rummet får gärna vara med en massa olika färger. Jag längtar!
Idag har jag jobbat 10-20 så bilderna på golvet får komma imorgon när jag jobbar kortare dag. Jag söker fortfarande tips om tv-bänk så ös dem över mig!!

One thing that I've always wanted is a room of creativity, kind of a pottering room. When we get a house I am having one. A room to sew, fix my photos, paint, do jewellerys, flowerscreations and lots of other things. Just like this room I would like to have lots of boxes filled with fun things to work with. The room I'd like to be lots of colours! I am longing!
Today I have been working 10-20 so I will put the pics of the floor tomorrow when I am working less.

10 kommentarer:

  1. Åh tack :D

    jag vill också ha ett pysselrum & jag har ett rum ska som bli mitt pysselrum, men de blir ett senare projekt härhemma, de är så mkt man vill göra :P

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för kommentaren! Det känns som ett bra köp! :)

    Ett pysselrum låter inte helt fel, spännande att se!

    Tv bänk alltså, kollat IKEA och Mio? Beror på vilken stil du är ute efter kanske!

    SvaraRadera
  3. Va kul att du gillar bloggen!

    Ett pysselrum skulle vara härligt, bor i en etta så här är det inte rum för några utsvävningar. Men i framtiden kanske :)

    SvaraRadera
  4. SVAR: Ja, eftersom att vi fått den så vet jag inte riktigt vart just den här kommer från men jag har kollat lite på Google och den finns att beställa på bl.a.

    http://www.barniallt.se/ och där ligger den på 329 kronor plus frakt
    http://www.doppresent.se/ 349 kronor plus frakt
    http://www.leksakeronline.se/ 349 kronor plus frakt

    Där är tre stycken olika alternativ och det finns säkerligen fler. Men annars skulle jag nog tänka mig vanliga leksaksbutiker faktiskt. Hoppas att du får tag i någon och jag kan starkt rekommendera dom! :)

    Pssst.. kul att du tittade in i min blogg. :)

    SvaraRadera
  5. Halloj :-) tack för din kommentar, jo mjölken utesluts på prov för att se om bl.a grabben blir fri från sin ständigt täppta näsa, ska tydligen hjälpa vissa. Varför då, jo om du kollar på inslaget från malous efter tio med fam. så vet du.
    Har ett pysselrum hos oss, men, det är inte såndär fin ordning kan jag säga ....Kram Annica.

    SvaraRadera
  6. Hej Nanna!
    Härligt pysselrum du visar. Ser väldigt inbjudande ut. En trevlig blandning av gammalt och nytt.
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  7. Tack för för din kommentar hos mig!
    Jag har uteslutit bröd, pasta, potatis, nudlar. Unnar mig en kaka eller lite choklad, lösgodis ibland. Äter 1000 kcal mindre dagligen. Någon gång mellan varven äter jag de 1000+.

    Underbart pysselrum du visar :)
    Ett pysselrum skulle inte vara så dumt..

    Ha det gott
    kram Lily

    SvaraRadera
  8. Precis, så ska ett pysselrum vara. Fullt av pysselplats och pysselförvaring :-)

    Snyggt golvet blev!!

    Kram Helena /Franska liljan

    SvaraRadera
  9. Jag vill som du ha ett rum där jag kan fixa med mina foton, måla, göra smycken pyssla och en massa annat. men sy det kan jag inte :P
    Smart sett att förvara allt på med lådor på detta sett som du visar på bilden. härligt!!

    SvaraRadera
  10. Oj vilket underbart rum!
    Så skulle man verkligen ha det!

    Vad fint golvet blev!

    Kram

    SvaraRadera