It is not allowed to copy the photos without permission. Det är inte tillåtet att kopiera bilder utan tillåtelse.

For the readers outside Sweden, it follows a text in english after the swedish one.

onsdag 23 februari 2011

Golvet!

Här kommer äntligen bilder på golvet i vardagsrummet! Tar med förebilderna igen så ni kan se skillnaden lite bättre. Igår fick vi veta att soffan har kommit så på tisdag nästa vecka så blir det att åka över till Köpenhamn och hämta den. Det blir även nu att beställa soffbord och matta. Tvbänken som vi gärna vill ha vägghängd och utan öppna fack letar vi fortfarande efter. Furniture Farm och Montana står högst upp på listan men jag är ändå inte helt helt 100% säker. Som jag sagt innan. Har ni idéer så dela med er!

Finally the pictures of the livingroomfloor arrives! I have added the pre pics one more time so you'll see the difference easier. Next week we will pick up our new sofa and then we have to order a carpet and a couchtable. Tv bench is still a search but we think we know what we want now.

Före/before
Före/Before

Efter/After
Efter/After






15 kommentarer:

  1. hej nanna!
    älksar före och efter bilder, sååååå himlans fint det blev!!!

    Du skynda in på panduros hemsida, de har tokrea!!!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. Sååå fint:) vilken skillnad, förstår att du är nöjd:)

    Kraam

    SvaraRadera
  3. Vilket snyggt golv! Vi ska med lägga nytt golv i början på nästa vecka. Vi ska byta i hela huset så det ska bli intressant och se vad vi ska göra av alla sakerna under tiden då golvet ska målas :) Kram!

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag vill ha en snygg som man kan ha framme samt en praktisk som man kan använda till mycket :)

    SvaraRadera
  5. sv: åhh jag håller med dig, så underbart! nu håller jag tummarna att marken förblir asfalt, grus och gräs istället för vitt vitt vitt :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att få slipa upp ett sådant fint parkettgolv! Det blev verkligen kanonresultat.
    Lycka till med tv bänks letandet :)

    SvaraRadera
  7. Sv: Aha, okej. Nä jag har inte hittat kappan än tyvärr :(

    SvaraRadera
  8. Hej du
    Vi bor faktisk tinte i Kävlinge, vi bor i Höllviken, men vi bygger ett KarlsonHus i Kävlinge (alltså vi jobbar för KarlsonHus). Kul att du vill vara med i vårteckensutmaningen. Den går till så att varje måndag from nu på måndag, så rapporterar man i sin blogg om hur långt våren har kommit, man letar vårtecken helt enkelt, och försöker beskriva dem med ord och bild så gott det går. Det är jättekul, framför allt om man tar sig tid att gå runt till de andra bloggarna och se hur långt våren har kommit hos dem.
    kram
    Viveka

    SvaraRadera
  9. hahahhaha, jaaa men usch, tänkt va gammal en annan är då också då :P haha.

    SvaraRadera
  10. Tjusigt! Kul när allt kommer på plats sen.
    Gillade väldigt mycket inspirationsbilden för ditt kommande pysselrum, precis vad jag önskar mig också :)

    Kram.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Så himla fint det blev!
    Vill oxå måla om mina golv när man ser ditt resultat;)
    Kram från Bettan

    SvaraRadera
  12. Va roligt att du tyckte att vårat hem var inspirerande :)
    Alltid kul med nya besökerare som lämnar ett avtryck så jag kan hitta nya bloggar att följa. lade till dig direkt på bloglovin då du inspirerar lika stort du med!!!

    Härligt med en rokad i vardagsrummet förstår att du trivs!!! gillar verkligen erat parket golv då mönstret föll mig väl in i smaken!!! Jasså ska ni fixa i sovrummet!!! Hur har du tänkt göra då???
    Mvh isabella

    SvaraRadera
  13. Jösses, vilken skillnad! :)

    Jag älskar själv Montanas möbler, tycker dom är urläckra! :)

    SvaraRadera