It is not allowed to copy the photos without permission. Det är inte tillåtet att kopiera bilder utan tillåtelse.

For the readers outside Sweden, it follows a text in english after the swedish one.

söndag 20 februari 2011

Finfin helg!

Nu har det inte blivit något inlägg på länge. En liten bit på laddaren lekte kurragömma med mig så jag kunde inte ladda datorn men nu så var det slut med den leken och jag är igång här igen. Imorgon får ni bilder på hur fint golvet blev efter slipningen.

Denna helg har varit efterlängtad eftersom jag efter denna ska jobba fyra helger i sträck. Nåja, det blir nog bra ändå :) Är ju ledig mitt i veckan istället. Det har varit helt underbart väder under helgen i Skåne och det har utnyttjats. Var ute med en vän igår som är fågelskådare. Vi fick se en hel del men målet örn uppnåddes med duga. Dock inte tillräckligt nära för en bra bild. Fick se en hel del andra fåglar med som inte var så vanliga men massa underbar natur. Fyledalen i Skåne är helt fantastisk! Var även vid Krankesjön och Vombsjön.

Tipsa gärna mer om var man kan hitta snygga tvbänkar. Det är så svårt att hitta! Fått in lite tips som kommer att kollas närmare på men ju fler desto bättre.

I havn't been able to reload the batteries of my computer but now I am om it again. Tomorrow you'll see photos of how our floor became :)
This weekend have had the most beautiful weather and yesterday I went out in the nature with a friend to check out some wild eagles. We found that and much more. Unfortunatly no good pics but a nice experience. We were in the valley called Fyledalen and by the lakes Krankesjön and Vombsjön here in the southest part of Sweden.
Please let me know if you have any more suggestions of nice tv benches (brands etc.). It's hard to find!
Rådjur/Roedeers
Krankesjön
Skridskoåkare på sjön/Iceskater on the lake

8 kommentarer:

  1. Sv: Ahaa, du tänker så, ja det var ju en smart lösning med att göra om ena sovrummet till en klädkammare. :) Vi får se vilken vi väljer sen, allt handlar ju om pengar i slutändan. Ha en bra dag. O fina bilder förresten.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon..Fina bilder.Helgen har varit jätte mysig med massa sol och vår känslor.
    JAg har varit van rätt länge med mjölken för jag är själva med känslig och har haft speciall ersättning till w sedan han var bebis nästan.Ha en skön måndag.kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Nanna, jag är själv jätteglad över att ha sett Stjärtmesarna. Ska försöka få till bilderna jag tog....

    SvaraRadera
  4. Hej Nanna!

    Tack för ditt besök hos mig och klart att du får kopiera bilden till din blogg. Jag har själv sett den någonstans och lagt i min inspirationsmapp och nu när mitt hem är i en flyttkartong så åkte den fram.

    Vilka härliga bilder Ni har verkligen mycket mindre snö hos er än vad det är här i mellansverige. Idag snörar det ännu mer, jag är innerligt less på vintern nu, men det är i alla fall ljust och fint när det är vitt ute ; )

    Ha en fortsatt bra vecka!

    Karin

    SvaraRadera
  5. Vi bor i Örebro o tomtpriserna ligger väl typ på runt 700000kr med priser både uppåt o neråt från det snittet, beroende på läget osv. Så det går ju åt en hel del pengar som du säger för både tomt o hus o allt som kommer till. Men jag hoppas att vi kan hitta nåt som passar oss o som vi har råd med.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Roligt att du hade hittat in i min blogg! Väggarna blev målade och ordningen är nästan återställd. Nu ska jag titta runt lite hos dig :).

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för din kommentar inne hos mig. OCh du frågade också var man kan hitta den butiken. Old Touch ligger på Upplandsgatan i Stockholm. Och det är väl värt ett besök, om du åker dit. Finns jättemycket roligt att titta på.
    Och om du får några förslag på fina tv-bänkar så är jag också intresserad! Letar också...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Tack rara du för din kommentar. Vilka fina vinterbilder du visar. Ha en fin kväll /Therese

    SvaraRadera