It is not allowed to copy the photos without permission. Det är inte tillåtet att kopiera bilder utan tillåtelse.

For the readers outside Sweden, it follows a text in english after the swedish one.

tisdag 17 maj 2011

Long time no see....


Efter nästan 2 månaders vilobloggande är jag lite smått tillbaka igen. Det är mycket som varit sedan sist. Jag har bytat avdelning på mitt jobb och börjat jobba heltid, vissa veckor mer än heltid. Detta för att det är kort om folk, men även för bara en period. Nya varor ska läras och pluggas in. Samtidigt har det varit massor med födelsedagar, bland annat min egen, valborg, påsk o allt vad det nu heter samt att min underbara sambo blev sjuk och behövde stöttning. Då fick bloggen bortprioriteras och annat fick ta plats. Jag har inte ens haft tid och ork att fotografera som är min passion eller ens kasta en glimt på vårt hem mer än när man dammsugat.
Men imorgon är en ledig dag och jag hoppas att jag kan sätta mig ner och börja få min kreativitet och flöda igen tillsammans med er. Jag har längtat ska ni veta. Imorgon ska v
i ta bort våra vårblommor på balkongen och köpa sommar blommor och göra fint. Det ska bli så härligt!
Dubbelpass på gymet och storstädning hemma väntar också. Det behövs... Förhoppningsvis hinner jag en tur till mina föräldrars trädgård och kan hjälpa till lite i trädgården där. Mamma har brutit armen och har lite svårt med allt där hemma. Eftersom hon har hjälpt mig så mycket genom åren så är det nog inte mer än rätt att hon får lite hjälp nu.

After 2 months I am back and guess if I have been longing for it! But things has happened, which made me make a choice of priority. The blog wasn't on that list. I have change
d department at my work and I am working fulltime now, sometimes more. There has been loads of birthdays, holidays and some sad things like my boyfriend getting sick and needed my support.
But now everything is much better and I hope to get some more time to my blog.

Tomorrow I am having the day off and we will take away the spring plants on the balcony and plant some summer plants instead. Double workout at the gym, cleaning the flat and some gardening at my parent's. Mum has broken her arm so it is her turn to get some help now. And then a post here on the evening hopefully :)

Missed you all.


Picture from the Valborg evening

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när man känner att lusten, energin kommer till en? Hoppas du får gjort det du vill på din lediga tid.

    SvaraRadera
  2. Har inte heller haft någon tid alls för bloggen under våren. Det är ju annat som är viktigare. Hoppas att allt är bra med dig!
    Kram Ullis

    SvaraRadera